13.7.2011

SFT & Vataset on the road to StuntGP

Aletaampa taas kirjoittamaan tätä päiväkirjaa ja pitämään ylhäällä kaikkia matkan aikana tulevia kuluja!
viimeksi kun koitettiin kirjoittaa päiväkirjaa ensimmäisellä eurotourilla voro vei läppärin ja päiväkirjat menivät jollekkin espanjalais kaiffarille, toivottavasti oli kiinnostavaa luettavaa!

Torstai 8.7.2010

Aamulla alettiin kasailemaan tavaroita mitä tulisimme tarvitsemaan reissulla! Muistelimme viime reissua ja siellä pakolliseksi huomattuja tavaroita ja samalla tavaroita jotka olivat vain tiellä..

otimme mukaan avuksi remontteihin

Akrekaatti
puikkohitsi + maski + puikkoja + erinnäköistä rautaa
rälläkkä + laikkoja
verkkovirta porakoneen + teriä
pultteja muttereita ja rikkoja 6-12mm
renkaan vaihto välineet
vtusti nippusiteitä,jesaria,reikänauhaa ja kemiallista metallia

pyörien varaosat
1 kawankone
1 koneen verran varaosia
sähköjä yms
vesiletkuja
clip oneja
jarru letkuja kahvoja ja satuloita

jätimme pois

Kompuran.. koska huoltoasemi joista saa ilmaa on joka nurkan takana ja jos rengas puhkeaa on siihen ensiapuna erillaiset renkaan paikkaus välineet! pullot yms..

muistimme myös ottaa komiasti varikko pukit etu ja takapyörälle toisinku viimevuonna! kaikkee muuta meillä olikin mukana silloin mutta kun rengas piti vaihtaa piti pyörä liinailla huoltoasemien kattorakenteisiin :D

Lempi fiiattimme öljyn vaihdot,kaasujen tarkistukset ja perus huollot oli vauhdissa niin juhan piti lähteä käymään sairaalassa näyttämään edellispäivänä reeneissä sattunutta asfaltti ihottumaa joka vissiin olikin samalla jonkin asteinen palovamma! swtchback eleveitor lähti vähän hanskasta ja tulos oli sen mukaista! eipä anttillakaan uran lopetus paria päivää ennen lähtöä kaukana ollut kun männyt tuli suoracombon päässä vastaan.. niihinhän tunnetusti vauhti pystähtyy komiasti!! noooh onni onnettomuudessa fiiatti laulamaan ja kohti uusia pettymyksiä!!

29e ruokaan 80e diesel

Perjantai

Heräsime Helsingin satamasta ja aamupalan jälkeen menimme lautta jonoon! Lautta matkat ovat tunnetusti tylsiä jos haluaa olla selvinpäin joten porukka jäi autolautalle asuntoautoon bostailemaan laivamatkan ajaksi! Kokeneina vironmatkaajina osasimme selvittää tien lähimpään prismaan josta poistimme täyden kärryllisen mättöä smashia varten!!
Saavuimme smash tapahtumaan noin klo18.00 ja kädet syyhyten purimme pyörät ja aloimme reenaamaan täysiä kilpailuita varten!
yöllä meno yltyi niin rajuksi että päätimme ajaa rajotinrallista pois lentokentän toiseenpäähän että saamme edes muutaman tunnin yöunet!

146e ruokaan 80e bensaan 68e diesel

Lauantai

AAaaahhhgggg kunnolliset yöunet!! Tänään on sepäivä jota varten on harjoteltu kuukausia!! Otimme kuitenkin aamun chillisti ja pistimme rennot kamppeet päälle ja lähdime vain cruisailemaan smash aluetta ympäri! Fiilistelimme SS circleillä mitä hienoimmissa paikoissa ja pitkää suorakeulaa oli komea vetää!! Pitkään aikaan perus ajo ei ole noin hienolta tuntunut!
Ensimmäinen kilpailu oli endo kilpailu! Tarkoituksena oli stopata 35m kiihdytyksellä 20m target viivalle! Pari yritystä ja lähimmäksi viivaa osuneet voittivat. Joonahan sen vei kylmästi kahdella puhtaalla stopilla!
Sitten oli vuorossa karsinnat.Karsinnoissa oli 40m kiihdytyksellä endo 60m hidas suora keula ja 1min freestyle.. siitä määrättiin finaalin lähtöjärjestys!
Finaali oli tiukkaa vääntöä ja meininki oli kova kun yleisö huusi täysiä mukana!
1.Antti Leppänen
2.Juha Ruokolainen
3.Joona Vatanen

Palkintojen jaossa meno oli jo sen verran kova että pokaalit menivät paskaksi alta 5minuutin :D EI OLLUT STUNTFREAKSIN KESTÄVIÄ POKAALEJA PRKL!!!

Sunnuntai

Leppänen on mennyt aikaisemmin nukkuun ja herää siihen kun jätkät könyää 6 aikoihin asuntoautoon! puolentoista tunnin unet vielä ja leppänen on nukkunut tarpeeksi! Ei muutakun höntsäilemään ja fiilistelemään pyörän kanssa.. syyläri rikki ja ketjut poikki.......... siinä aamupäivä hurahtikin mukavasti korjaillessa!
Porukka ja kamat kyytiin ja nokka kohti Latviaa jossa suunta on stuntfighter Jansin koti! Grillausta chillausta ja relaamista!!

vesi juoma ruoka 10e diesel 77e bensa 47

Maanantai

Heräiltiin siinä pikku kohmelossa ja mentiin syömään aamupalaa! Jansin Vaimo Sandra on todella hyvä kokki saatiin taas eilen illalla syödä niin hyvää grilli ruokaa että kilpailuita ruuanlaitosta on turha järkkäillä :D Jans kärsi pienistä oloista ja puhalsi 12 aikaa vielä yli promillen joten päätimme että menemme yhdessä meidän jyhkeellä karavaanilla Jansin työpaikalle korjaamaan ja huoltamaan pyöriä! Huollon jälkeen menimme ajamaan Jansin kodin lähellä olevaan reenimestaan ja lämmittelyjen aikana Joona ja Antti ajautuivat törmäyskurssille! Viikate viuhui ja kuolema tuli kyselemään että "mitäs miehiä nämä ovat kun viikattekkaan osu jumalauta!!" Joona vastas vaan että "mää oon vatanen" :D nojoo oli oikeesti vitun paha tilanne kun Antti irtos huolimattomasti driftistä ja Joona veti ISOOOO KOVAAA circlee kentän toiselta puolelta suoraan eteen.. pikku jarru latilla Leppänen oiko pyöränsä sillaite ettei ihan nokkia tullut vaan takapyörät osuivat yhteen.. tuloksena Joonalta puhennut rengas ja katkennut taka kaatumatappi ja Leppäseltä Murtui Swingi, katkesi jarruletku, ja satulaan tuli ruhjeita.. tietää taas huomenna kuinka kivaa stuntride on kun rassataan tallilla taas pyöriä... Mutta se on pientä siitä mitä olisi voinut käydä:(
Opetus: sopikaa paikat missä vedetään ja mitä vedetään ettei tule törmäilyjä.. tai vuorotellen.. emt elkää kolaroiko :D